reklama

Západ slnka na Čipčí - konečne!

Lokálne kopce okrem zaujímavých výhľadov a málo turistov poskytujú ešte jednu možnosť. Keď sa dni skracujú, poskytujú jedinečnú príležitosť ísť si pozrieť akt výmeny dňa a noci za relatívne krátky čas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ani sám neviem, ako sa nám to podarilo. Proste len tak. Ide sa. No nie je veľa času. Tomáš má zdržanie, kým príde z plavárne domov a môj geniálny nápad stihnúť západ slnka z Osnice začína dostávať časové trhliny. Krivánska časť Malej Fatry je passé. Aj keď je leto, slnko už tak dlho nesvieti. Sadáme do auta a vyrážame smerom na....... Hm... Kam to vlastne vyrážame teda?

Obrázok blogu
(zdroj: Richard Uhrina)

Šoférujem neviem kam a rozoberáme možnosti. Straník je hlúposť, lúčanská Malá Fatra... Hoblík? Alebo... Čo tak vyjsť na Čipčie!? Odtiaľ by mohol byť fajn západ slnka. Tomáš súhlasí, keďže tam ešte nebol a pre mňa je to vhodná alternatíva, lebo viem, že západ v tomto čase stíhame úplne pohodlne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Slnko je už skoro schované
Slnko je už skoro schované (zdroj: Richard Uhrina)

Auto odstavujeme pod lomom a žiadne zbytočné zdržiavanie. Modrou rovno hore! Haha, Tomáš si zase nezobral palice a ja hej. Aspoň sa toľko nenarobím... Si si istý Rišo? Celkom slušné tempo sme nakoniec dali, snáď to aj vydržíme do konca. Kde tu niečo povysvetlím, poukazujem, ale žiadne zbytočné zdržiavanie. Po dohode, najbližšia zastávka až na výhliadke tesne pod vrcholom!

Prestávočka...
Prestávočka... (zdroj: Richard Uhrina)

No a sme tu. Kámo, máš chvíľu čas na výdych. Či skôr ja? Nohy sa mi už veru slušne pripomínajú. To je jedno, hlavne, že sme stihli ešte celkom dobré svetlo. No som rád, že sme sa vybrali nakoniec na toto miesto. Nafotiť západ slnka z Čipčia som zvažoval už veľmi dávno. Dnes sa to stalo realitou. Konečne! Po pár fotkách sa ponáhľame ďalej, predsa len ešte nie sme úplne v cieli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Rajecká Dolina fascinuje vždy...
Rajecká Dolina fascinuje vždy... (zdroj: Richard Uhrina)

Platí! Najskôr vybehneme na vrchol, aby sme mali zápis, že sme boli tu, a potom sa vrátime dole na moje obľúbené miesto. Hore je úplny kľud. Slnko už rapídne stratilo na intenzite, aj napriek tomu, že na vrchol sa mi podarilo doraziť v rekordnom čase. 42 minút čistého času chôdze je veľmi slušné. Len nechápem, ako sa mi podarilo znova stratiť modrú značku a zase sa na ňu vracať. Pritom som tu bol len nedávno, keď som tiež rovnako netrafil ako dnes...

Vrcholovka
Vrcholovka (zdroj: Richard Uhrina)

Po niekoľkých "vrcholovkách" sa vraciame na moje obľúbené miestečko, ktoré je len kúsok tesne pod najvyšším bodom dnešnej túry. Spravíme si aj nejakééééé........ nespravíme. Myslel som, že tu nikto nebude, ale predsa len som dobre videl už pri parkovisku, že niekto sa sem štveral okrem nás. A keď nie my, tak nenápadne dáme foto aspoň tomu dobrákovi, s ktorým budeme mať tú česť prežiť dnešný západ slnka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Vojto je už tu...
Vojto je už tu... (zdroj: Richard Uhrina)

"Nezavadziam?"

Sakra, všimol si nás... "Nie, práveže ste tam teraz veľmi dobre a vhodne!" Urobím zopár cvakov a bežíme sa zoznámiť s našou novou spoločnosťou. Vojto je tiež nadšenec fotenia. Hm... prechodvý filter... Monopod? Tak to si musím od neho nechať vysvetliť. Údajne to ešte stačí. No ja na trojnohý statív nemôžem dať dopustiť. Máme mierny opar, čo nie je veľmi výhodné, no ktovie, kedy sa sem dostanem najbližšie? Preto nešpekulujem a radšej fotím. Uvidíme, čo na to povie potom software v počítači.

Obrázok blogu
(zdroj: Richard Uhrina)

Vďaka diskusii slnko rýchlo zabieha za vzdialené kopčeky, a preto je čas sa vybrať nadol. Ja som za okruh. Chalani neprotestujú a tak sa celá naša trojica vyberá opäť na vrchol a nazad po žltej. S Vojtom ešte rozoberáme ako by sa dalo ešte fotiť aj pri týchto "svetelných" podmienkach, keď je už slnko schované. Vďaka tomu sa cesta nadol opäť hodne urýchli. Fotky už ale ostanú len v teoretickej rovine diskusie. Žiadna ďalšia nepribudne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Richard Uhrina)

Čo môže byť lepšie, ako mať možnosť si takto narýchlo vybehnúť celkom slušný kopček s pekným výhľadom a v tichosti si užiť ten západ? Nie je ani nutné vybiehať na veľhory, proste len kúsok ďalej od civilizácie. To stačí. Veď predsa to ticho lieči...

Obrázok blogu
(zdroj: Richard Uhrina)
Richard Uhrina

Richard Uhrina

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Fakulty Riadenia a Informatiky na Žilinskej Univerzite v Žiline, mládežnícky tréner v basketbale, milovník prírody, športu (aj aktívne), fotografovania a príjemnej spoločnosti Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu